Opleidingen Blog

Tips voor outbound bellen

Persoonlijk contact met je klanten en leveranciers is erg belangrijk om de verstandhouding goed te houden en voor positieve mond-tot-mondreclame te zorgen. En ook al wordt de wereld steeds digitaler, toch is contact door de telefoon het effectiefst. Outbound bellen noemen we dit. Het is belangrijk om het outbound bellen goed te behouden, maar hoe doe je dit? Het kenniscentrum van DBF heeft outbound bellen tips om dit klantcontact optimaal te houden.

Heb verstand van zaken

Je outbound bellen doe je met een doel. Dit doel is of verkopen of informatie leveren. Het is daarom belangrijk dat je weet om welke reden je belt en dat je goed kan vertellen over je bedrijf. Als je lastige vragen over het bedrijf niet kan beantwoorden, dan haken de meeste klanten en leveranciers vaak af.

Wees jezelf

Ongevraagd gebeld worden vindt niemand leuk. Zeker niet als het een verkoper is die alleen maar uit is op het aansmeren van een abonnement. Stel je tijdens je gesprek dan ook op als jezelf, een normaal persoon van vlees en bloed en met emotie. Wees professioneel tijdens je gesprek, maar durf ook meer te laten zien dan een verkooprobot. Persoonlijk contact moet ook echt persoonlijk zijn.

Besteed je outbound bellen uit

Niet iedereen is geschikt om je outbound te bellen, ook niet de meest professionele werknemers. Daarnaast kan het bellen van de outbound veel tijd kosten, die dan weer ten koste gaat van andere werkzaamheden. Je kan er daarom voor kiezen om je outbound bellen uit te besteden aan het Klant Contact Centrum van DBF. Hier werken ervaren telefonisten die weten hoe ze op een natuurlijk manier het gesprek met je klanten en leveranciers aan moeten gaan. Je hoeft ze alleen de opdracht mee te geven wie ze moeten bellen en om welke reden en DBF doet de rest. Je outbound bellen uitbesteden kan erg voordelig bij DBF gedaan worden en je merkt meteen dat dit goed gedaan wordt. Klantcontact is belangrijk, dus besteed hier de nodige aandacht aan. Ben je daar zelf minder goed in of heb je te weinig tijd om dat met je andere bezigheden te combineren? Besteed dan je outbound bellen uit aan DBF.

Je zou ook graag

Reacties zijn gesloten, maar trackbacks en pingbacks open zijn.